برنامه نویسی Python

زبان برنامه نویسی پایتون (Python) یکی از پرکاربرد ترین زبان های برنامه نویسی است. کامپایلر اصلی این زبان برنامه نویسی به صورت متن باز (Open Source) بوده و توسط علاقمندان به این زبان در سراسر دنیا توسعه داده میشود.

هم اکنون پایتون در شرکت ها و سازمان های بزرگی چون ناسا، گوگل، یاهو و ... به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.  از مزیت های اصلی پایتون میتوان به کتابخانه رایگان و عظیم آن اشاره کرد که دارای توابع آماده برای برنامه نویسی است.
برنامه نویسی به زبان پایتون تقریبا ساده است. اگر شما با یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی آشنایی داشته باشید میتوانید در عرض چند روز برنامه نویسی مقدماتی با پایتون را فرابگیرید.

برنامه های نوشته شده به زبان پایتون توسط سیستم عامل های مختلف از جمله ویندوز، لینوکس، و مکینتاش قابل اجرا میباشد. کافیست بعد از اتمام پروژه برنامه نویسی شده، خروجی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا اپلیکیشنی سازگار با سیستم عامل مورد نظر شما تولید شود.
بسیاری از نرم افزارهای معروف توسط زبان پایتون نوشته شده اند. از جمله نرم افزار محبوب BitTorrent که برای اشتراک گذاری اطلاعات میباشد. مجتمع فنی تهران نمایندگی تهرانپارس نیز از موسساتی است که دوره های پایتون را را به صورت تخصصی برگزار می کند.

طول دوره:60 ساعت
کد درس: 131721125
 درس پیش نیاز:آشنایی با کامپیوتر

  1. معرفی برنامه نویسی و اهداف آن
  2. بررسی متغیرها و انواع آنها و روش تعریف و استفاده در پیتون
  3. تعریف عبارات ودستورات ونحوه استفاده از آنها در پیتون
  4. تعریف توابع وانواع آنها نحوه تعریف و استفاده در پیتون
  5. تعریف و استفاده از ماژول ها
  6. پارامتر ها و آرگومان های تابع و انواع آنها
  7. تعریف و نحوه استفاده از شرطی ها و بازگشت
  8. تعریف عملگرها و نحوه استفاده از آنها
  9. توابع نتیجه دار در پیتون و توسعه برنامه با توابع
  10. بسته بندی و تعمیم و نحوه استفاده از دستورهای تکرار
  11. تعریف رشته ها
  12. پیمایش رشته ها
  13. شمارش رشته ها
  14. تعریف لیست ها و کاربرد آنها و معرفی انواع لیست ها
  15. تعریف عملگرهای مورد استفاده ودستیابی به اعضای لیست
  16. تعریف چند تایی ها ،نسبت دهی و چند تایی ها به عنوان مقادیر بازگشتی توابع
  17. تعریف دیکشنری
  18. عملیات،متد ها ،بدل سازی و کپی برداری در دیکشنری ها
  19. تعریف فایل ها ی متنی ،نوشتن متغییر و دایرکتوری و اخطار ها
  20. تعریف کلاس ها
  21. مشخصه های کلاس
  22. الگوریتم ها و نحوه پیاده سازی
  23. انتزاع کلاس ها
  24. تعریف اشیا نحوه استفاده از آنها در پیتون
  25. تعریف کلاس ها و توابع
  26. تعریف توابع محض و تغییر دهندها
  27. تعریف شی گرایی
  28. کلاس ها و متدهای شی گرا
  29. آرگومان های اختیاری و متد مقدار دهی اولیه
  30. تعریف ،حذف و چاپ دسته ای از کارت ها
  31. وراثت چیست و چگونه در پیتون از آن استفاده میکنیم
  32. تعریف لیست های پیوندی و لیست های نامتنهای
  33. استفاده از لیست ها به عنوان مقدار بازگشتی
  34. پیاده سازی پشته ها با لیست های پایتون
  35. تعریف صف پیوندی و صف اولویت و کاربرد آنها
  36. ساخت ،پیمایش ،و اداره کردن خطا های درخت ها
JoomShaper