3D-Max

تری ‌دی ‌اس ‌مکس (۳ds Max) یکی از قدرتمند ترین برنامه های طراحی مدل های سه بعدی انیمیشن سازی و رندرینگ در عرصه گرافیک کامپیوتری (CG) بوده و امکانات بسبار گسترده و کارایی به نسبت آسان و همچنین ساز گاری با pluginn های third-party متعدد از مزایای این نرم افزار قوی است. از تری ‌دی ‌اس ‌مکس به طور گسترده ای در معماری ساختمان، طراحی صنعتی، ساخت بازی های کامپیوتری و پیش پردازش جلوه های ویژه استفاده می شود و بزرگترین قابلیت آن امکانات خوب مدل سازی است. این نرم افزار همچنین دارای سیستم آنالیز نور indirect illumination & radiosity سیستم ذره particle system بسیار قدرتمند می باشد که محیطی مناسب برای شبیه سازی تصاویر و صحنه های واقعی برای کاربر ایجاد می کند.
 
سرفصل دوره :
 
1-معرفی و نصب 3dsmax و آشنايي با فضای کاری نرم افزار
1-1معرفی نرم افزار 3D Max و تاکید بر کاربردهای آن در رشته های مختلف
2-1بررسی روش نصب و Crack نرم افزار

2- مدلسازی
1-2 اشیاء اولیه استاندارد و توسعه یافته
2-2 جابجایی، دوران، تغییر مقیاس اشیاء
3-2 روش های مختلف copy اشیاء
4-2 اصلاح کننده های پارامتریک
5-2 آشنایی با اشکال دو بعدی
6-2 بررسی دستورات مربوط به اشکال دو بعدی(Editable spline)
7-2 بررسی روش های مدلسازی با اشکاب دو بعدی
8-2 دستورات بخش
Compound object
9-2 استفاده از Editpoly و دستورات مربوط به این اصلاح کننده برای مدلسازی به روش های مختلف


3-طراحی مواد
1-3 آشنایی با تئوری ساخت مواد و برجسته سازی خواص مهم مواد برای طراحی در نرم افزار
2-3 بررسی فاکتورهای مهم ماده نوع Standard
3-3 بررسی نقوش(Maps)
4-3 بررسی انواع مختلف مواد در موتور رندرScanline
5-3 شناخت کتابخانه مواد

4-نورپردازی
1-4 بررسی تئوری نورپردازی و مسائل مربوطه در دنیای واقعی
2-4 شناخت نورهای Standard  و خواص آنها
3-4 انجام نورپردازی طبیعی و مصنوعی در فضای نرم افزار
4-4 آشنایی با مفهوم روشنایی غیر مشتقیم و روشهای ایجاد ان در نرم افزار
1-4-4 Radiosity
2-4-4 Light tracer
5-4 شناسایی نورهای Photometric و خواص آنها
6-4 شناخت Exposure و استفاده از آن در خروجی

5- دوربین
1-5 بررسی تئوری دوربین (نحوه کارکرد آن) در دنیای واقعی
2-5 ساخت دوربین به روشهای مختلف و بررسی خواص آن
3-5 بررسی جلوه های عمق میدان وضوح و تارشدگی در اثر حرکت

6- انیمیشن
1-6 بررسی تئوری ساخت و ایجاد انیمیشن و نحوه ادراک مغز(خطای دید)
2-6 ساخت انیمیشن های پارامتریک و تبدیلی
3-6 انیمیشن روی مسیر
4-6 بررسی زمان در بخش Time configuration
5-6 بررسی Track view
6-6 رندر انیمیشن
7-6 ساخت جلوه ویژه آتش و مه
8-6 استفاده از سیستم های ذره ای
 
 
JoomShaper