دپارتمان حسابداری وعلوم مالی - دوره های بورس

دپارتمان مالی و حسابداری مجتمع فنی تهران با سالها تجربه در امر آموزش و با استفاده از اساتید با تجربه و توانمند و همچنین با ارائه آخرین تئوریها و استانداردهای حسابداری و مالی، توانسته است گامهای بلندی را درمسیر پیشرفت و افزایش مهارتهای تخصصی دانشپذیران،فارغ التحصیلان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برداشته و با اجرای دوره های کاربردی، نیاز سازمانها و دستگاههای اجرایی دولتی و غیر دولتی را فراهم سازد. به گونه ای که هر یک از فارغ التحصیلان، توانایی علمی و عملی را برای انجام وظایف محوله داشته باشند.

 

حسابداری مالی خدماتی و بازرگانی

هدف دوره :

آشنایی بامباحث مقدماتی درحسابداری

محتوای دوره

تعاریف و مفاهیم حسابداری

انواع گزارش های مالی

حسابداری واحدهای خدماتی

چگونگی ثبت وقایع مالی

حسابداری : وجوه نقد و بانک – حسابها و اسناد دریافتنی

مخاطب دوره:دانشجویان حسابداری،افرادیکه به صورت تجربی واردحرفه حسابداری شده اند،علاقه مندان به کارحسابداری درهررشته ای

پیش نیاز:ندارد

استهلاک دارایی های ثابت

تهیه صورت های مالی نهایی

اثرات وقایع مالی بر روی فرمول ترازنامه و تعریف انواع حسابها و

ماهیت آنها

حسابداری مکانیزه:

هدف دوره :

آشنایی با نحوه عملکرد نرم افزارهای

حسابداری و ارتباط تمامی ساب سیستم

محتوای دوره

مروری بر مفاهیم اولیه حسابداری

تعریف کدینگ حسابداری

آموزش مراحل دفتر داری

نحوه تهیه گزارشات مالی

آموزش بستن حسابهای دائمی و صدور سند افتتاحیه

سال های بعد

مخاطب دوره:

دانشجویان حسابداری،افرادیکه به صورت تجربی واردحرفه حسابداری شده اند،علاقه مندان به کارحسابداری درهررشته ای

پیش نیاز:مالی خدماتی و بازرگانی

چرخه کامل حسابداری شرکتهای بازرگانی :

هدف دوره:

بالابردن مهارت  های افراددرزمینه کاراجرای حسابداری و آشنایی با نحوه حسابداری  انواع هزینه ها و اسناد و فاکتورهای مالی

محتوا دوره

طراحی کدینگ و ساختار حسابها

ارایه یک پروژه از مرحله ثبت تا بستن حساب ها به صورت دستی و مکانیزه در نرم افزار حسابداری

آنالیز پروسه خرید

آنالیز پروسه فروش

آنالیز پروسه خزانه داری

آنالیز پروسه هزینه و درآمد

آنالیز پروسه انبار

آنالیز پروسه  حقوق و دستمزد

اظهارنامه مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده

مدیریت اسناد

اصلاح حساب ها و بستن حساب ها

مخاطب دوره:کلیه دانشجویان حسابداری وشاغلین

پیش نیاز:مالی خدماتی و بازرگانی

بورس

سرمایه گذاری در بازارهای مالی از جمله بورس اوراق بهادار را می توانید با، سرمایه اندک شروع کنید . یکی از محاسن این، شغل عدم محدودیت زمانی می باشد .

بورس دنیای ورود به سیستم سرمایه داری است.

این شغل شم اقتصادی زیادی را می طلبد . شم اقتصادی و هوش مالی را می توان کسب کرد .لذا برای ورود به این شغل خود را آماده کنید .

بورس به ما نحوه سرمایه گذاری صحیح را آموزش می دهد .  پس انداز کردن ، خرید کردن به موقع و فروش حرفه ای در بازار های مالی ، یکی از مهمترین قدم های شما در این راه است. این دوره شامل دروس ذیل میباشد:

مبانی مدیریت سرمایه گذاری در بورس ۲۱ ساعت

به‌طورکلی هر فردی در کنار حرفه‌ای که دارد باید در جستجوی سرمایه‌گذاری دیگری هم باشد تا بتواند حتی با سرمایه کم منبع درآمد دومی داشته باشد. یکی از بازارهایی که در حال حاضر برای سرمایه‌گذاری وجود دارد سرمایه‌گذاری در بورس است. بورس یکی از بازارهای جذاب برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود که با تحمل ریسک‌های مربوطه می‌توان بازدهی‌های بالایی را در آن انتظار داشت. بازدهی بالای بازار سرمایه و تنوع ابزارهای این بازار باعث شده است تا بیشتر سرمایه‌گذاران با درجه‌های ریسک‌پذیری متفاوت در این بازار به سرمایه‌گذاری بپردازند. اگر بازدهی بازارها را در ده سال گذشته بررسی کنید به این نتیجه می‌رسید که بازار بورس با بازدهی ۱۲۰۰ درصد، بیشترین بازدهی را در بین بازارهای دیگر مانند طلا، ارز، مسکن و بانک داشته است و همین موضوع نشان می‌دهد که شروع یک سرمایه‌گذاری موفق در بورس می‌تواند زمینه‌ساز کسب سود و منفعت باشد.
این دوره برای کسانی است که هیچ دانشی از عملکرد بورس و نحوه خرید و فروش سهام و یا ابزارهای مالی دیگر نداشته و یا اطلاعات کمی دارند، طراحی شده است. در این دوره با کلیه بازارهای مالی و به ویژه بازار سهام آشنا شده و مکانیزم عملکرد بورس و نحوه خرید و فروش سهام، نحوه ارزیابی قیمت سهام، آشنایی با انواع تحلیل های بازار سهام، محاسبه ارزش ذاتی و بسیاری موضوعات دیگر آموزش داده می شود و در نهایت فراگیر با کلیه ابزارهایی که برای موفقیت در بورس لازم است، آشنا شده و دانش جامع و کاملی از مکانیزم عملکرد بازار سهام پیدا نموده و با یک دانش و بستر قوی آماده گذراندن دوره های تخصصی بعدی می شود.

درس آموزش تحلیل تکنیکال در بورس ۲۴ ساعت

تحلیل تکنیکال یکی از دو تحلیل اصلی بازارهای مالی است که در آن چگونگی تحلیل نمودار قیمت سهام و اثراتی که عرضه و تقاضا بر روند قیمت می گذارد، تدریس می شود. همچنین در این دوره کلیه ابزارهای کاربردی در تحلیل تکنیکال آموزش داده می شود و درنهایت فراگیر به دانشی بیش از آنچه نیاز دارد تا در معاملات سهام و یا بازارهای مالی دیگر موفق شود، دست پیدا خواهد کرد.

در این دروه فراگیران با مشارکت در کارهای عملی دوره، آموخته های تئوری خود را کاربردی و عملی می نمایند و درحین دوره به این باور خواهند رسید که تحلیل تکنیکال به دلیل اینکه تجلی رفتار عرضه و تقاضا در بازار می باشد، ابزار بسیار قوی برای موفقیت در این وادی به شمار می رود. پس از پایان دوره تصدیق خواهد شد که بدون دانستن تحلیل تکنیکال و بکار بردن آن در تحلیلها، موفقیت و کسب سود آن طور که باید و شاید محقق نخواهد شد حتی برای سرمایه گذارانی که از تحلیل بنیادی استفاده می کنند. بنابراین ترکیب تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی لازم و ملزوم همدیگرند و دوبال پرواز بسوی موفقیت می باشند.

درس آموزش تحلیل بنیادی در بورس ۳۰ ساعت

تحلیل بنیادی یکی از دو تحلیل اصلی بازارهای مالی است که در آن کلیه مسائل مربوط به تحلیل شرکت، صنعت و اقتصاد تدریس می شود. تمامی ابعاد مختلف تجزیه و تحلیل یک شرکت از جنبه های مختلف اعم از عوامل کیفی و کمی، صورتهای مالی، ارزیابی سهام، ارزشگذاری سهام، نسبت های مالی، نسبت های بازدهی و انواع استراتژی های بنیادی تدریس می شود. بطوریکه فراگیر پس از پایان دوره می تواند یک شرکت را از تمامی ابعاد تجزیه و تحلیل نماید و ارزش واقعی سهام را محاسبه نماید. تحلیل بنیادی خصوصاً در بازار سهام ایران بسیار حائز اهمیت است و یکی از ارکان اصلی در موفقیت سرمایه گذار بحساب می آید.

درس آموزش مدیریت پرتفوی در بورس ۱۲ ساعت

اینکه چگونه سبد سهام خود را تشکیل داده و مدیریت کنیم نیز یکی از ارکان اصلی موفقیت در بازار سهام بشمار می رود. اگر شخصی در تحلیل های خود بخوبی سهام رو به رشد را تشخیص دهد اما در نحوه تشکیل پرتفوی دچار ضعف باشد، قطعاً نتیجه مثبتی بدست نخواهد آورد. در این دوره فراگیران یاد می گیرند چگونه پرتفوی یا سبد سهام تشکیل دهند، چگونه ریسک پرتفوی را به حداقل رسانده در حالیکه بازدهی مورد انتظار را به حداکثر برسانند. نحوه تخصیص منابع، نحوه تنوع پذیری، محاسبه ریسک پرتفوی، نحوه بهینه سازی، نحوه تغییر چیدمان سهام همزمان با تغییر شرایط متفاوت بازار، نحوه ارزیابی مدیریت موثر پرتفوی، نحوه بدست آوردن بازدهی مورد انتظار و بسیاری موارد دیگر، از جمله عناوینی است که در این دوره تدریس می شود.